Monday, January 5, 2009

PALESTINE & AL-QUDS!



Yahudi memang satu bangsa yang Tuhan kekalkan sejarah dan orangnya sehingga kini untuk manusia sejagat melihat akan tingkahlaku mereka. Dalam sejarah , mereka memang terkenal sebagai bangsa yang sombong dan angkuh , selalu mempertikaikan ajaran Nabi mereka malah mereka juga sanggup membunuh para Nabi antaranya Nabi Zakaria as. Mereka juga mempertikaikan kerasulan Nabi Musa as dan Harun as, malah mengingkari kerasulan Nabi Muhammad SAW.



Ada sebabnya untuk Tuhan mengekalkan mereka hidup sampai sekarang , bagi membenarkan apa yang dinyatakan didalam Al-Quran. Malah bagi penduduk Palestine, mereka boleh menyatakan bahawa membunuh Yahudi ini dapat satu pahala. Kalau ada yang keluar fatwa bunuh 1 yahudi dapa 100 pahala pun lagi bagus, biar dunia tahu betapa jijiknya bangsa Yahudi .



Kita pasti akan merenung insaf , malah menyentuh hati kita, kenapalah mereka dizalimi sedemikian, kanak-kanak dibunuh, orang awam dijadikan korban nafsu mereka. Kadangkala kita berdoa moga Tuhan cepat turunkan bala kepada Israel dan cepat beri kemenangan kepada tentera Islam Hamas. Ada kalanya kita bertanya dalam hati, kemanakah pertolongan dari Allah disaat Umat Islam sangat memerlukanNya, adakah Tuhan sudah lupa atau ingin memberikan Syahid kepada Penduduk Gaza semata-mata?



Dalam merenung perkara tersebut , kita terlupa, rupanya kita semua juga sedang diduga oleh Allah swt terhadap peristiwa yang berlaku. Bagi penduduk Gaza, mereka memang marah malah mereka rasa cukup dizalimi oleh Yahudi. Bagi mereka hanya berharapkan kepada Allah swt. Kepadanya sahaja yang tinggal untuk disandarkan segala doa dan harapan. Kalau mati sekalipun, Tuhan menjanjikan Syurga untuk mereka yang mati Syahid. Itulah seburuk-buruk kejadian yang dapat kita fikirkan. Tapi kita semua, yang melihat perkara tersebut dan adakah tidak mampu melakukan sesuatu untuk membela mereka.? Adakah akan terus berpeluk tubuh dan hanya bercakap dikedai-kedai kopi dan bersembang-sembang dengan rakan-rakan akan kesengsaraan yang dihadapi? Kita perlu kepada satu tindakan yang drastik untuk kita segera bertindak.



Saya bersetuju dengan tindakan untuk memboikot segala kepentingan ekonomi Yahudi didalam Negara. Baik bermula dengan barang-barangan ataupun apa sahaja yang difikirkan patut untuk diboikot. Ini jika dapat dibuat bukan sahaja di negara kita malah seluruh Dunia Islam perlu mengambil tindakan segera. Doa dan harapan sahaja tidak cukup. Bantuan kewangan perlu disalurkan segera kepada mereka yang masih hidup. Duit pada masa peperangan sebegini tidak dapat digunakan, tapi mereka perlu untuk membeli makanan dan bantuan-bantuan lain untuk penduduk Palestine. Ramai orang-orang tua dan kanak-kanak yang terlibat, mereka perlukan kepada bantuan segera. Kita perlu tunjukkan rasa kasih sayang sesama kita kepada merka.



Itu bab kemanusiaan. Bagaimana dengan Al-Quds ?



Saya rasa pendapat seorang Ulama' tentang semua umat Islam bertanggungjawab padanya dan Wajib membebaskannya ada kebenarannya. Sudah sampai masa untuk kita bertindak atau kita akan terus menanggung dosa ini?



Allahu Akbar ! Allahu Akbar! Allahu Akbar?



Fidaa Ka Ya Umar !...

3 comments:

Apache said...

Salam.. Sudah sampai masanya UMNO sebgai parti yang menguasai kerajaan Islam Malaysia mengetuai gerakan menawan kembali Baitul Maqdis suapay kota suci itu akan kembali menjadi milik Islam dan menghapuskan kezaliman yahudi.. Allahhu Akbar!!!!!!!!

MOHD ADHA MOHD ZAIN (ADHA ZAIN) said...

salam dari Kuala Terengganu

www.myadha.com

Bro Jinggo said...

Salam Perjuangan

Join us at http://chatroll.com/prokj-fan-club